03 December 2010

4 pelancong parah dibaham jerung

KAHERAH: Seekor jerung putih menyerang dan mencederakan empat pelancong Russia yang sedang berenang berhampiran hotel mereka dalam dua kejadian berasingan di kawasan percutian Laut Merah, kata pegawai kerajaan, semalam.
Pengarah Pusat Pemuliharaan Sinai, Mohammed Salem, berkata kejadian pertama berlaku di kawasan Ras Nasrani, berhampiran pusat percutian terkenal Mesir, Sharm el-Sheikh di Semenanjung Sinai.

Katanya, dua pelancong Russia sedang berenang apabila jerung berkenaan menyerang dan membaham tangan mereka menyebabkan kecederaan parah.
“Jerung itu mungkin turut terbabit dalam serangan berasingan - juga membabitkan dua pelancong Russia - pada Selasa lalu tidak jauh dari situ,” katanya, semalam.

Dalam kejadian itu, kata Mohammed, jerung berkenaan membaham kaki dan mencederakan belakang seorang wanita pertengahan usia.

Keadaan menjadi lebih buruk apabila mangsa kemudian mengalami serangan jantung.
“Dia akhirnya berjaya disedarkan semula di hospital,” katanya.

Mangsa kedua adalah wanita berusia 70 tahun yang cedera parah pada tangan kanan dan kaki kiri.
Saksi yang juga jurulatih menyelam, Hassan Salem, berkata dia dikelilingi jerung itu untuk seketika sebelum berjaya menakutkannya.

“Saya menghembus buih udara di depan mukanya menyebabkan jerung berkenaan berenang ke arah pelancong terbabit dan membaham kakinya,” katanya.

Sejurus kemudian, kata Hassan, air di kawasan itu bertukar menjadi merah kerana darah yang keluar daripada kecederaan pelancong Russia berkenaan.

Dia kemudian segera berenang ke arah mangsa untuk membawanya ke pantai dan dikejarkan ke hospital.

Semua mangsa dibawa ke Kaherah untuk rawatan kecemasan dan keadaan mereka masih kritikal. - AP

berita dari myMetro

0 comments:



Heartbeat Heartbeat Heartbeat

Usia Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Usia Anak Pertama Kami

Lilypie Kids Birthday tickers

Usia Anak Kedua Kami

Lilypie Kids Birthday tickers
 
Copyright @ KasihSelamanya-Hadina 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi