18 March 2011

sakit dan penyakit...

Sakit dan Penyakit..dua perkataan ni mmg takleh lari mesti bersama..bila sakit mesti ada penyakitnya...

bila baca kisah org yg sakit ni, mama rasa sedih pulak...tak sanggup mama nak dgr kesakitan yg dia tanggung... mungkin ini juga salah satu dugaan yg Allah turunkan buat dia dan keluarga..Dia ingin menguji tahap kesabaran kita menghadapi ujian Nya..samada kita cepat melatah @ sabar n redha @ berusaha mencari penawarnya.

mama kdg2 ingin mencuba menyarankan apa-apa yg boleh disarankan..tetapi mama khuatir kerana tak semua org ingin mendengarnya..setiap penyakit yg Allah ciptakan ada penawarnya..cuma kita yg harus mencari dimana.

Pabila dah ketemu dgn penawarnya , kita gunakan lah ia...insya-Allah dgn izin Nya maka sembuh lah ia.Tetapi andai tidak berjaya, jgn menyalah kan ubat itu, mungkin ianya tidak serasi dgn kita dan mungkin Dia ingin kita berusaha lagi. Tetapi kebanyakkan org, akan menyalahkan ubat itu..maka terkeluarlah kata-kata yg kurang enak didengar, "ubat ape ni, makan pun tak jadi ape..buat rugi je beli"...padahal makan baru je sekali dua @ sekejap dah nak baik..sekurang-kurangnya bersabar n makan dgn konsisten dulu..dan jgn lupa minta pada Nya supaya sakit itu pulih..

Mama pun mengalami situasi yg sama di mana ibu mama pun sakit skrg ni...dah byk tempat jugak kami pergi...tapi mungkin tak serasi dgn ibu mama..mungkin ini juga dugaan buat keluarga kami...hanya pada Nya kami bermohon agar sakit ibu kan bertemu dgn penawarnya kelak..mama berharap agar ibu mama tabah dan kuat semangat dlm menghadapi ujian ini.

Mesti ada yg tertanya-tanya..mama kan ada publishkan N3 pasal supplement. Ya mmg betul...ibu mama ada juga mengambilnya skrg ni....tp kuasa penyembuhan bukan di tangan kita @ ubat itu..tp kuasa Allah..kita hanya berusaha..

"MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT" selagi kita mampu mencegah, kita cegah sebelum melarat..

N3 ini hanyalah luahan hati mama...andai kata ada yg terguris, mama mohon ampun dan maaf..

1 comments:

"Ibu Aina" said...

Hadina..thanks sbb singgah blog saya..yela moga2 anak2 kita sihat dan dilindungi selalu..



Heartbeat Heartbeat Heartbeat

Usia Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Usia Anak Pertama Kami

Lilypie Kids Birthday tickers

Usia Anak Kedua Kami

Lilypie Kids Birthday tickers
 
Copyright @ KasihSelamanya-Hadina 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi