04 March 2013

Ubat Resdung

Assalamualaikum...

Ptg ni mama nak cerita pasal ubat resdung. Mama ni boleh dikategorikan ada resdung tahap sederhana kot. Apa yang biasa berlaku pada mama, tiap-tiap pagi mesti bersin tak ingat..lepas tu kalau bersih rumah yg berdebu pasti bersin lagi.

Awal bulan lepas mama ada beli supplement kat farmasi. Pada asalnya nak beli apa yg tertampal kat cermin farmasi, lepas tu pekerja farmasi bgtau yg tu kesan lambat coz sapu (jenis cecair). So dia rekemen jenis pil. Ada yg tahan sebulan dan ada yg tahan 2bulan. Akhirnya mama amik yg 2bulan.

Selepas seminggu pengambilan ubat tu, mama start demam. Badan rasa lemah n hidung asyik berair aje. Mula-mula tak perasan kenapa, then terfikir..kesan pengambilan ubat tu ke??? Mama fikir mcm tu coz pagi-pagi sebelum solat subuh, hidung tak selesa n bila hempus @ "seng" (bahasa trg) akan keluar hingus yg pekat dan bercampur warna merah.

Hari pertama keluar sekali kuar byk jugak lah..sori kalau mengelikan/menjijikkan teman-teman yg baca tp ni untuk rujukan atas pengalaman mama. Mula-mula terlintas gak nk amik gmbar tp geli pulak rasanya terus cancel niat. Terlintas di fikiran cmner lubang hidung yg kecil ni boleh kuarkan benda mcm tu..huhuhuhu. Selepas kuar hari tu rasa lega sikit hidung. Kejadian ini berlarutan selama beberapa hari jugak lah..yg bezanya saiz hingus tu..yg last mmg kecil je lah. Tapi hidung mmg rasa lega sgt2. Bila ditny pada pekerja farmasi, dia bgtau teruskan pengambilan ubat itu.

Dan sekarang ni, mama dah tak bersin lagi waktu pagi. Kalau ada pun sekali sekala je. Papa pun perasan perubahan pada mama. Kalau dulu bersin sampai gatal mata. Mungkin ubat itu serasi dgn mama. Alhamdulillah sekarang dah ok. Dengan izin Nya mama bertambah ok.

Sebenarnya ubat itu adalah usaha kita untuk mengubati sakit kita , yg menentukan sembuh @ tidak adalah Allah swt..jgn kita lupa semua itu..

Selain untuk resdung, ubat ini jugak untuk kulit, rambut. Rasa dia masam2 sikit. Dah lah besar, mama susah nak telan sampai kadang kala mama gigit bg kecil sikit..hahahaha. beginilah kalau tak reti nak telan ubat.


Ingin tau lanjut pasal produk ni boleh klik gmbr tu yer.

Syukur pada Nya ditemukan dengan ubat yg sesuai.

Pada yg ada resdung boleh cuba produk ni yer..pada mama, ianya berkesan. In Shaa Allah ianya mungkin berkesan buat anda juga.

Wassalam.

1 comments:



Heartbeat Heartbeat Heartbeat

Usia Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Usia Anak Pertama Kami

Lilypie Kids Birthday tickers

Usia Anak Kedua Kami

Lilypie Kids Birthday tickers
 
Copyright @ KasihSelamanya-Hadina 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi